e-dessa society 

City of Edessa Official Site

ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΜΟΝΟ ΑΓΩΝΙΟΥΝ ΕΡΕΥΝΑ
. . (c) 2004-2011. Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Έδεσσας" Που είμαστε;
Εδεσσα.       Πόλη Πολιτισμού με ιστορία 3000 χρόνων (ως       πόλη). Θέλουμε ενίσχυση του πολιτισμού       μας, της παιδείας για την βιώσιμη       ανάπτυξη. Θέλουμε τώρα την κατασκευή της "Εθνικής" οδού Εδεσσας-Θεσσαλονίκης όπως πολλοί υποσχέθη-καν (-κατε). Οχι στον ιδιότυπο συγκοινωνιακό αποκλεισμό της Εδεσσας αλλά και της Θσσαλονίκης απο τον ζωτικό της χώρο. ο ο ο ο οο
  ΕΔΕΣΣΑ. Εθνική Οδός. Εαν όχι ΤΩΡΑ, ΠόΤΕ;
ΤΟ ΜΠΑΛΑΚΙ  ..[ ο ].. που είναι πλέον το μπαλάκι της λύσης ;
Μήνυμα Έκδοσης Οι λύσεις θέλουν λύτες. Οχι απαραίτητα δυνατούς. Το ξέρουμε ΚΥΡΙΟΙ ότι μας βάζετε να μιλάμε για τα αυτονόητα όταν ΑΛΛΟΥ δεν μιλάνε για δρόμους αλλά για αναπτυξιακά έργα. Η ώρα της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ. Σε τι σε δρόμους. Ειλικρινά μέσα από την διαδρομή θα είμαστε "σκληροί" με όλους αν και η κατάσταση εδώ στην εσχατιά της Ελλάδας και στο εφαλτήριο της στα αναπτυσσόμενα Βαλκάνια δεν είναι καλή.
Ότι πληροφορίες έχουμε διαβάσει τις αναλύουμε ... 
   
Η Εθνική Οδός Ορμένιο - Ηγουμενίτσα βρίσκεται σε ένα εξαιρετικά κρίσιμο σημείο για την περιοχή μας. Η διαδρομή Βέροια-Κοζάνη μέσω της περίφημης Καστανιάς (θα) γίνεται πλέον σε μία ώρα. Μπράβο στους ανθρώπους που πίστεψαν σε αυτό το έργο και επιτέλους μια περιοχή αποκλεισμένη από τα εθνικά δίκτυα βγαίνει από την απομόνωση. Το Ελληνικό κράτος έστω και αργά (92 χρόνια μετά την απελευθέρωση) ολοκληρώνει σταδιακά το πρώτο μεγάλο σημαντικό και ουσιαστικό έργο στην Β.Ελλάδα.

- - -

Είναι όμως η ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ για μας στο Ν.Πέλλας.

- - - 0 - - -

"Κάποιος που θέλει να πάει από  

Θεσσαλονίκη για Φλώρινα ή Καστοριά 

θα επιλέγει πλέον την συντομότερη διαδρομή 

δηλαδή αυτήν μέσω Βέροιας - Πολύμυλου" 

Σε λίγο δηλαδή θα πηγαίνουμε λόγω χρονοαπόστασης

στην Θεσσαλονίκη μέσω Αθήνας

Σεπ 2010

 

... Ω Θεοί του Ολύμπου. Φωτίστε τους πολιτικούς μπας και καταλάβουν ότι είμαστε στο 2010 ... ( & που 'σαι Δία ρίξε και κανένα κεραυνό!)

Η Μπάλα φαίνεται να γίνεται μπαλάκι το οποίον μεθερμηνευόμενον ... χάνεται πιο εύκολα. Το γήπεδο πλέον δεν είναι ένα. Το έργο έχει σπάσει σε πολλά καμμάτια ... έτσι για να γεμίζουν τα προεκλογικά φυλλάδια ενόψει Καλλικράτη.

Το πρώτο μπαλάκι μετά τις εκλογές με αλλαγή σκηνικού & πάλι είναι πράσινο. Ο καθηγητής πήγε στο πόστο του & ανέλαβε νέα παίκτρια η ΚΥΡΙΑ με Ημερομηνία Λήξης έως τις Καλλικρατικές εκλογές του Νοε. Αρα παρά το ότι το ΕΣΠΑ τρέχει σε λίγο μας βλέπω όλους στο ΞΕΣΠΑ (Τον τόνο τον βάζετε εσείς).

Το δεύτερο μπαλάκι  ... Επίσης κάνει την δυναμική του εμφάνιση μέσω της νέας Θεάς της Πέλλας. Η βασίλισσα των διαιρέσεων. Όχι επιμένει ... το δικό μου μαγαζί (βλέπε Γιαννιτσά) θα είναι το μεγαλύτερο, εσείς μην συνενώνεστε με τους καμπίσιους, είστε ορεινοί. Για την ΕΟ που παρεπιπτόντως βάζει για τα καλά την περιοχή της ως προάστειο της Θεσσαλονίκης ούτε γκουκ, ούτε μουκ. Εκεί κυρία μου αν είσαι ... θα παραδεχτώ. Εάν με ψαλίδι εμφανιστείς, κορδέλα όχι χιλιοεγκαινιασμένων έργων να κόψεις, αλλά της ΕΟ Χαλκηδόνα - (Μαγαζί) - Σκύδρα Έδεσσα (αγκαλιά θές δε θες) - Φλώρινα. Μην μασάς Ντόρκα & κινήσου γρήγορα ... δεν θα είσαι μόνιμα στα υπουργικά σαλόνια όπως ο Γιώργος.

Το μουκ θα ταίριαζε βέβαια και στο "Δεν υπάρχει σάλιο" έργο σύνδεσης του Ν.Πέλλας με την Εγνατία (Μοναδικός Νομός που δεν συνδέεται με τον άξονα, μοναδικός νομός που δεν έχει συνοριακή έξοδο - ΤΥΧΑΙΟ (αν αναλύσουμε τον λεξάριθμο) ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ. Αλλά η Θεά ψάχνει νούμερο για πληροφορίες.

Για τον προαστιακό βέβαια τίποτε. Θα αυξηθεί λέει η ταχύτητα. Πως 89χλμ γίνονται σε 1.30ω δεν μπορώ να καταλάβω. Προχθές κατέβηκα με το ποδήλατο και ήμουνα Βαρδάρη σε 2.30 (με ποδήλατο!) Όλως τυχαίως όλη η γραμμή Θεσσαλονίκη - Έδεσσα - Πτολεμαϊδα - Κοζάνη έγινε κουκλί με το Γ'ΚΠΣ. Το ερώτημα είναι που πήγε ο αφρός των παλαιών γραμμών και ποιός καρπώθηκε το μαλλί και βέβαια γιατί το χρήμα δόθηκε εκεί όπου οι γραμμές σε λίγο θα ξηλωθούν μιας και απο κάτω έχει κάρβουνο. Δηλαδή ότι έγινε μετά την Πτολεμαϊδα (30 χλμ και κάτι) θα ξηλωθεί. Τα 30 αυτά χιλιόμετρα δεν μπορούσαν να τα περάσουν απο τα Γιαννιτσά να μειώσουν και το λειτουργικό κόστος να φεύγουν και τα προϊόντα πιο φθηνά να γίνει ανταγωνιστικός ο σιδηρόδρομος. Διότι σε λίγο για το μόνο που θα μιλάμε είναι μην ξηλώνετε άλλο ... το παραξηλώσατε! Το ΤραινοSKI αν δεν δουλέψει με τα ρημάδια τα τραίνα που ρήμαξαν οι Αθηναίοι στους Ολυμπιακούς τότε θα συνεχίσουν οι 'Ελληναράδες' τουριστικοί πράκτορες να ξεκινάνε απο τον Λευκό Πύργο για Καιμάκ & 3-5 Πηγάδια και στο δρόμο να λένε ... έχει ομίχλη πάμε για Bansko.

Κατά τα άλλα η Αρχαία Εγνατία σύμφωνα με κυκλοφορούν σχολικό εγχειρίδιο περνούσε και από την Βέροια (προφανώς γινόταν ο διάπλους της λίμνης των Γιαννιτσών με πλάβες). Δεν πειράζει όμως το πήραν χαμπάρι οι Φλωρινιώτες τώρα που ακρίβυνε η βενζίνη, μπήκαν τα διόδια στον Πολύμυλο ... και ότι απο 'δω είναι κανα σαραντάρι χιλιόμετρα πιο κοντά!    

Το τρίτο μπαλάκι που θα μας ζαλίσει αναμφίβολα ... ήρθε με το μνημόνιο του ... καβουριού της κυβερνητικής τσέπης και άντε να βρείς τι γίνεται! Τώρα σου λέει με τον Καλλικράτη τα έργα θα στα κάνει ... ο πατέρας Ζορό. Αυτός θα αποφασίζει! (Για την Πέλλα μόνο δρόμους έχει το πρόγραμμά του. Είμαστε μέσα στο θέμα τουλάχιστον)  ... Ιδωμεν

Αρε κατακαημένα Βαλκάνια πότε θα κάνετε δρόμους και πότε η μεγάλη πόλη (Θεσσαλονίκη) θα σας δεχτεί στην αγκαλιά της; Εδώ μια ΕΟ κομματάκι πράμα δηλαδή και κοντεύουμε να γίνουμε αληθείς για το 2019 (Βλέπε πάτο άρθρου).

Α ξέχασα να σας προσκαλέσω και στο καθυστερημένο του Γ'ΚΠΣ έργο της ΕΟ Βρυττών-Τσάρα. Μια πανέμορφη ευθεία που κατασκευάζεται - κατασκευάζεται - κατασκευάζεται .... Εεε ... ρε εκεί στο κόμβο της Κεδρώνας πόσα ατυχήματα ακόμα θα δούμε απο τους τύπους που θα βιάζονται να πάνε το αμόρε στην Τσέγανη ... για καφέ! 

Στο διαδίκτυο δυστυχώς η ΕΟ περιορίζει σταδιακά ... την εμφάνισή της & το 2019 πλησιάζει απειλητικά!

Λες και ήξερε την λήξη του προϊόντος Μνημόνιο-Κρίση-Σφίξιμο ο αγαπητός κατα τα λοιπά κ.καθηγητής πριν απολήξει ο ίδιος μαζί με το σχήμα (ΚΚΨ) Καρ(αμαν)λής-Κακομοιριά-Ψωροκώσταινα και την αλλαγή πολιτικού σκηνικού...

"Το 2013 θέτει ο γενικός γραμματέας της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Γιώργος Τσιότρας ως χρονικό ορίζοντα για την ολοκλήρωση μιας σειράς μεγάλων οδικών έργων, τα οποία θα αποτελέσουν “ανάσα” για τους οδηγούς και θα δώσουν νέα αναπτυξιακή προοπτική σε Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Κιλκίς, Πέλλα, Πιερία, Ημαθία και Σέρρες"

http://www.makthes.gr/news/reportage/28842/

Προσέξτε λίγο τις εκφράσεις του "παζλ" ... προκαταρκτική μελέτη (επι χαρτου-πετσέτας δηλαδή)/ υποστηρικτική μελέτη (η λαδό+κολλα), ώριμη μελέτη (σαν τις ελιές που πέφτουν στα λιόπανα μόνες τους), μελέτη υπο εκπόνηση (φερέγγυος αλλά παρ' ολίγον έγγυος), Μελέτη. Τελικά τι γίνεται ... Μήπως στο επόμενο μάθημα πρέπει να αναλύσουμε τα λήμματα Δημοπράτηση, Ένσταση, Χρηματοδότηση, Κατασκευή κοκ.;

1. ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ Εξέλιξη έργων οδοποιίας Εθνικής Εμβέλειας α) Αναφορικά με την εξέλιξη ωρίμανσης των μελετών για τα τμήματα της Εθνικής οδού «Θεσ/νίκη-Χαλκηδόνα-Έδεσσα-Όρια νομού Φλώρινας» έχουμε τα εξής δεδομένα: Μελέτη Χαλκηδόνα-Μελίσσι Τμήμα Α. Παράκαμψη Χαλκηδόνας (μήκος περίπου 5,5 χλμ νέα χάραξη) Περιλαμβάνει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας και διαχωριστική νησίδα. Τμήμα Β. Παράκαμψη Γιαννιτσών (μήκος περίπου 8 χλμ νέα χάραξη) Περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και καταλήγει στην υφιστάμενη Εθνική οδό στο ύψος του Μελισσίου. Για τα ανωτέρω τμήματα Α και Β υπάρχει πλήρη μελετητική ωριμότητα και εκκρεμεί στην Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής η ανανέωση και επέκταση της έκδοσης των περιβαλλοντικών όρων η οποία εκτιμάται ότι θα εκδοθεί σε τρεις μήνες. Με την έκδοση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης θα εξασφαλιστεί η αναγκαία προϋπόθεση του έργου για ένταξη σε χρηματοδοτικό μέσο (ΕΣΠΑ) Το κόστος κατασκευής των δυο τμημάτων εκτιμάται σε 70.000.000 € (χωρίς τις απαλλοτριώσεις). Μελέτη Μαυροβούνι μέχρι αρχή παράκαμψης Έδεσσας (μήκος 8 χλμ) Υποβλήθηκε το Δεκέμβριο του 2009 στη Δ.Μ.Ε.Ο. του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων η οριστική μελέτη οδοποιίας για έγκριση και υπολείπεται να εκπονηθούν- ολοκληρωθούν οι υπόλοιπες υποστηρικτικές μελέτες (υδραυλικών, προμελέτες τεχνικών, κτηματολογικών κλπ) έτσι ώστε να υπάρχει μελετητική ωριμότητα. Εκκρεμεί η περιβαλλοντική αδειοδότηση από την Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος. Πλήρης ετοιμότητα φακέλου αδειοδοτημένων μελετών σε 8 μήνες. Το κόστος κατασκευής του τμήματος εκτιμάται σε 55.000.000 € (χωρίς τις απαλλοτριώσεις) Μελέτη τμήματος απόληξης Νότιας παράκαμψης Έδεσσας ‘Ψηλή Βρύση’- Άγρας Εκπονείται η μελέτη. Κατασκευή Τμήματος και Αναβάθμιση Άγρας-Βρυτά (Μήκους 7 περίπου χιλιομέτρων) Πρόκειται για βελτίωση γεωμετρικών στοιχείων της υφιστάμενης οδού. Έχει αρχίσει η εργολαβία του έργου το οποίο χρηματοδοτείται από Εθνικούς Πόρους συνολικού ποσού σύμβασης 7.480.617,77 €. Κατά την εκτέλεση του παρουσιάζει δυσκολίες χρηματοδότησης.

β) Κάθετος Οδ. Άξονας Ε.Ο. Έδεσσα-Σκύδρα-Νάουσα-Πατρίδα-Εγνατία οδός

1. «Οδικό Τμήμα: Εγνατία οδός –Πατρίδα» (μήκος 10 χλμ) Υπάρχουν μόνο προκαταρκτικές μελέτες 2. «Οδικό Τμήμα: Πατρίδα-Νάουσα» (μήκος 7,7 χλμ) Έχουμε στάση της εργολαβίας λόγω της μη ολοκλήρωσης συντέλεσης των απαλλοτριώσεων. 3. «Οδικό Τμήμα: Νάουσα-Κοπανός-Διασταύρωση με την Εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Έδεσσας» (μήκος περίπου 21 χλμ) Έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολο τους οι απαραίτητες μελέτες μέχρι τον Α/Κ Θεσσαλονίκης–Έδεσσας. Δεν έχει κηρυχθεί για το εν λόγω κομμάτι η απαλλοτρίωση λόγω έλλειψης χρημάτων (εκτιμώμενος προϋπολογισμός 100.000.000,00 €).

http://www.toxotisfm.gr/news_Full.asp?articleID=3036

 

Πάντως στην ιεράρχηση είμαστε στις καλύτερες θέσεις πριν ... το τέλος για την δύσμοιρη (εσωστρεφή απο τα Ζορο-αστρικά φαινόμενα) Θεσσαλονίκη. Πώς βρε κατακαημένη θα κατακτήσεις τα Βαλκάνια όταν δεν μπορείς να κατακτήσεις, οδικά, τις πόλεις τις Κεντρικής Μακεδονίας. Τρέμε Ζορό στην Θεσσαλονίκη θα διατηρείς το μανδύα σου και στην περιφέρεια θα έρχεσαι μέσα απο τους εξασφαλισμένους πόρους για τους κατσικόδρομους της  πράσινης κατά πως φαίνεται οδικής ανάπτυξης ...

Β.Σύνδεση των μεγάλων πόλεων της Κεντρικής Μακεδονίας με τη Θεσσαλονίκη και την Εγνατία μέσω αυτοκινητοδρόμων

Γ.Ενδεικτικά  αναφέρονται οι συνδέσεις: Ολοκλήρωση της σύνδεσης του ΠΑΘΕ με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, Οδικός άξονας Θεσσαλονίκη Έδεσσα

.... και ...

Αναβάθμιση Σιδηροδρομικών Υποδομών και των 30 Σταθμών προαστιακού Θεσσαλονίκης με εξασφαλισμένους πόρους

Από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ προγραμματίζεται η ηλεκτροκίνηση και η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών γραμμών:

1. Θεσσαλονίκη – Στρυμώνας – Προμαχώνας με επέκταση της ηλεκτροκίνησης ως τη πόλη των Σερρών. 2. Τη γραμμή Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (110 χλμ) και Θεσσαλονίκης – Ροδόπολης

http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=234&la=1&catid=206&artid=1432
 

Και για του λόγου το αληθές σε άλλο δημοσίευμα κυριαρχεί η λέξη ΕΞΕΤΑΖΕΙ. Καλά έχουμε καταλάβει τι σημαίνει Ελλάδα-Βαλκάνια-Ανοικτοί & ασφαλείς δρόμοι, γρήγοροι & αποτελεσματικοί σιδηρόδρομοι; Δεν νομίζω οι λύσεις να δίδονται με τις λέξεις εξετάζει και ενδεικτικά.

Το υπουργείο εξετάζει επίσης τη σύνδεση των μεγάλων πόλεων της Κεντρικής Μακεδονίας με τη Θεσσαλονίκη και την Εγνατία μέσω αυτοκινητοδρόμων. Ενδεικτικά αναφέρονται οι συνδέσεις:

- Ολοκλήρωση της σύνδεσης του ΠΑΘΕ με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

- Οδικός άξονας Θεσσαλονίκη Έδεσσα

http://www.voria.gr/details.php?id=21315

... και ο Θεός να δώσει στους νέους περιφερειάρχες ...

Προς το παρόν ΨΩΜΙΑΔΗΣ έχει υποσχεθεί όλο το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του νομού Πέλλας που το πήρε ο ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ & του το ΄βαλε στο πρόγραμμα (Αυτά δεν γίναν σε 20 χρόνια θα γίνουν σε 3,5);

& ο ΜΠΟΛΑΡΗΣ που από την Αρχαία Εγνατία & την Νέα Εγνατία εφευρίσκει τον όρο ΠΟΛΛΑΠΛΗ ΕΓΝΑΤΙΑ που μάλλον του τον έδωσε ο πρώην Θεός της Πέλλας "Πασκαλίντης" & συνηγόρησε ο ημίθεος Μιχάλης.

απο 'κει και κάτω το χάος. Ενα μίγμα οδικής χάρτας εθνών & πατρίδος μέχρι στο αντισταθείτε ... είναι δημιουργικό!

Ελλάς... Ελλάς ... σκέψου τι θα γίνει φίλε μου με μας (Νταλάρας). Προτείνεται για ύμνος στο χαμένο μπαλάκι της Αρχαίας Εγνατίας (Βλ.Θεσσαλονίκη - Εδεσσα - Φλώρινα - Balkan States)

 

Το πρώτο μπαλάκι ... είναι πλέον στην περιφέρεια

 

Μπαλάκι Βαγόνι ... τύπου TRAINOSKI. Ας κοιτάξουμε την ΕΟ όχι ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μπαλάκι Ζορό ... Συντηρητικό Μασάζ

... σε κόκκινο Μανδύα

Μαρ 2008

 

... και Ναί! η Πελλαία Χώρα μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι προσπερνώντας την Παράκαμψη της Έδεσσας ενώ η παράκαμψη Μαυρουβουνίου αλληθώρισε στην Αριδαία ...

Παρά τον δρόμο παγίδα (βλ.δημοσίευμα Μακεδονίας) όπου το μπαλάκι έχει χαθεί και δεν μπορούμε να το βρούμε παίκτες με ... άλλα ονόματα εμφανίζονται πίσω απο χορηγούς (πιθανότατα ψήφων) και δημιουργούν καταστάσεις επι καταστάσεων. Κι ενώ ο αγαπητός καθηγητής μου μάταια προσπαθεί να εξασφαλίσει την μελετούλα επί της μελέτης για να φτιαχτεί το παζλ έχουμε και τις έξωθεν δυνάμεις εκ δεξιών που παρουσιάζουν έργα χιλιοανακοινωμένα απο το Γ'ΚΠΣ ως έργα υμών αντί να στρώσουν τον .... απευτισμένο τους αμφοτέροι αρσενικοί & θηλυκοί στο έργο της άγρας χρημάτων απο τα τσιγγούνικα για την Βόρειο Ελλάδα κυβερνητικά ταμεία (πρωθυπουργέ μου δυστυχώς η νομεκλατούρα της Αθήνας κυβερνά) παρά στο έργο της άγρας ψήφων και συνειδήσεων.

Μάλλον θα περιμένουμε πολλά ακόμη ατυχήματα και περαιτέρω πτώση του τουριστικού ρεύματος για να το πιάσουμε το θέμα.

http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=6572&theme=Printer

Ωστόσο απο την ομιλία του αγαπητού καθηγητή που ξέρει να μοιράζει το μπαλάκι έχουμε τα εξής συμπεράσματα για το τέλος του 2008 ...

Ολοκληρώνουμε μέχρι το τέλος του επόμενου έτους: - την Ανατολική περιφερειακή Θεσσαλονίκης (Α/Κ Κ4 έως Α/Κ Κ12) - την παράκαμψη της Πελλαίας Χώρας, - τη νότια παράκαμψη της Εδεσσας, - τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης – Κιλκίς – Δοϊράνης (Σάντα – Μαυρονέρι), - τον οδικό άξονα Βέροιας – Νάουσας – Σκύδρας (Πατρίδα – Νάουσα) και - την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (Παραλίμνη). ... κομματάκι, κομματάκι ναι έτσι γίνονται τα έργα αλλά το 2019 που είχαμε προβλέψει πλησιάζει και βλέπω να επαληθευόμαστε εκτός εάν η αγροτική οδοποιϊία (μήκους και πλάτους σχεδόν όσο η ΕΟ) φέρνει περισσότερα ψήφο-μπαλάκια και χάνουμε την μπάλα. Και βέβαια όλα αυτά που έπρεπε να έχουν λυθεί θέτουν σε κίνδυνο εμάς διότι τι να το κάνεις το μπαλάκι όταν όλοι οι παίκτες θα έχουν φύγει. Συμφωνώ ότι η εισαγωγή Ελλήνων πολιτών από χώρες της πρώην Σ.Ε. αποδίδει αλλά και αυτοί κάποτε θα παλιώσουν που θα βρούμε άλλους πιο πέρα στην Μογγολία ή θα κάνουμε συμφωνίες με τα πάντοτε 'καταραμένα για την Ελληνική ιστορία' Βαλκάνια. Στόχος είναι ένας η βελτίωση και η διατήρηση υψηλού επιπέδου πολιτών στην περιφέρεια. Εμείς είμαστε εδώ δεν φεύγουμε και σε λίγο θα πετάμε όχι μπαλάκια αλλά κοτρόνες από τα νομιμοφανή λατομεία αδρανών υλικών.

Παρεμβάσεις στο Νομό Πέλλας : ..... Η κατανομή των κονδυλίων ανά τομέα παρέμβασης αποτυπώνεται στο διάγραμμα, όπου ο Τομέας των Μεταφορών δεσμεύει το 56,4% των συνολικά διατιθέμενων πόρων σε δημόσια έργα, η Αγροτική Ανάπτυξη το 15%, Περιβάλλον 11,5%, Ανθρώπινοι Πόροι 7,5%, κλπ. http://www.rcm.gr/resourceview.cfm?id=CC104496-145E-4521-43166DE2D0B56AF2

Εξηγείστε μου τώρα εσείς γιατί εκείνο το φτωχό 7,5% να αφορά εμάς και όχι περισσότερο ... γιατί το μπαλάκι να είναι πάντα ... μαραμένο! Χωρίς παιχνίδι! Χωρίς διάθεση για την ζωή! Κάντε το new deal! Κάντε την υπέρβαση! Μην αφήνετε τα μπαλάκια και τα όνειρά μας να ξεραίνονται στην άσφαλτο με περιορισμένο μήκος (& πλάτος)

Απο την άλλη πλευρά η μητροπολιτική Θεσσαλονίκη αντιλαμβανόμενη (πλέον) την συνεχή της εσωστρέφεια εδώ και πολλά πολλά χρόνια κάνει ρεσάλτο (με ή χωρίς τον Ζορό) στα μεγάλα λόγια που περισσεύουν από το 2004. Στο επίσημο site της αθηνοκεντρικής Θεσσαλονίκης φιγουράρει ως έργο για την διέξοδο της πόλης και η διέξοδος απο τον Ν.Πέλλας

Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης – Έδεσσας: Η κατασκευή της νέας εθνικής οδού Ν. Χαλκηδόνας – Έδεσσας – Φλώρινας, εντάχθηκε στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας. Ξεκίνησε και αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα τέλη του 2008.

http://www.thessalonikicity.gr/Dioikisi/ap_2006/erga-06.htm

Στο χορό και ο συμπαθέστατος κατά τα άλλα φίλος της Έδεσσας και λαλίστατος δήμαρχος Θεσσαλονίκης (ευτυχώς δεν παριστάνει τον Ζορό) σε ρε ματζόρε κόπυ-πέιστ τα δίνει όλα για την (μητρο)πολιτική Θεσσαλονίκη ...

Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης - Έδεσσας: Η κατασκευή της νέας εθνικής οδού Ν.Χαλκηδόνας - Έδεσσας - Φλώρινας, εντάχθηκε στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας, με προϋπολογισμό 11,5 εκατ. Ευρώ. Ξεκίνησε και αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα τέλη του 2008.

http://www.elliniko-fenomeno.gr/?p=313

Τα χρόνια περνούν και ελπίζουμε οι 12 Θεοί και οι άγιοι από τα βυζαντινά μοναστήρια που βρίσκονται πίσω από τα ευρήματα της παράκαμψης να βοηθήσουν να βρεθεί αυτό το ρημάδι το μπαλάκι της ΕΟ Έδεσσας -Θεσσαλονίκης, .... δεν το βλέπω, δεν το βλέπω  ... (Συνεχίζεται)

Απρ 2007

 

... βγήκε και θέλει να ξαναμπεί στο παιχνίδι

και ξαφνικά ο παίκτης θέλει να μπεί ξανά στο παιχνίδι ... μα το μπαλάκι δεν το βλέπω, δεν το βλέπω ...

Διαβάζω θέσεις του Γ.Πασχαλίδη για την Εθνική οδό.

"Η προκήρυξη της μελέτης του τμήματος Μαυροβούνι-Έδεσσα είναι ένα μικρό βήμα που απέχει πολύ από το να θεωρηθεί το ίχνος της νέας διακυβέρνησης στην εθνική οδό." .... Δηλαδή μελέτη δεν είχαμε!

"... μπορεί και πρέπει να ενταχθεί στο σχεδιασμό των διευρωπαϊκών δικτύων (σύστημα Εγνατίας ανάπτυξης). Στις αρχές της δεκαετίας του '90, στις τότε γεωπολιτικές συνθήκες με διακυβέρνηση Ν.Δ. εξαιτίας και της βαλκανικής κρίσης επιλέχθηκε στη χάραξη της Εγνατίας Οδού η είσοδος της Ηγουμενίτσας με αποτέλεσμα την παράκαμψη του Ν.Πέλλας." ... Με τις νέες ορολογίες Εγνατία ανάπτυξη δεν μπήκε ο νομός στα διευρωπαϊκά δίκτυα.

" σήμερα είναι ασυγχώρητες οι αμφιθυμίες, οι αβεβαιότητες, οι ολιγωρίες που εκδηλώθηκαν και εξαιτίας της περιπέτειας του μαθηματικού τύπου της μείωσης του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και της καθυστερημένης έναρξης συνεχιζόμενων τμημάτων όπως οι παρακάμψεις Έδεσσας και Πελλαίας χώρας " ... μήπως η Πέλλα εξαιρουμένων των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων παίρνει περισσότερα απο τις Βρυξέλλες και αν το έργο φαίνεται να τελειώνει μετά το 2013 πραγματικά δεν ξέρω αν το μπαλάκι θα είναι στρογυλλό ή θα μας πέσει ως τούβλο στο κεφάλι.

"Δυστυχώς έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος καθώς η Ν.Δ. στο Νομό Πέλλας τρία χρόνια τώρα δίνει ένα ρεσιτάλ απραξίας περιοριζόμενη σε ζητήματα δευτερεύουσας σημασίας. Ο κυβερνητικός χρόνος της Πέλλας σταμάτησε στις 7 Μαρτίου του 2004."  ... αν συμφωνούσαμε το 2013 δεν θα απείχε το ίδιο κοντά!

"Θα μπορούσε αυτά τα τρία χρόνια να υπάρξει το ίχνος της νέας διακυβέρνησης που θα έπρεπε νάναι η έναρξη του έργου της παράκαμψης του Μαυροβουνίου. Σήμερα όσα τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου εκτελέστηκαν ή εκτελούνται (Μελίσσι-Μαυροβούνι, Μαυροβούνι-Αριδαία, παράκαμψη Έδεσσας, παράκαμψη Πελλαίας Χώρας) είχαν και έχουν διασφαλισμένες πιστώσεις από την προηγούμενη διακυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ 1996-2004."  ... ρε παιδιά θα τρελαθούμε η παράκαμψη Μαυροβουνίου πάει απο Αριδαία. Μήπως η λέξη διάσχιση του Ν.Πέλλας που υποχρεωτικά πρέπει να περνά απο την Έδεσσα και να πηγαίνει για Φλώρινα κλπ έγινε διάτμηση του Ν.Πέλλας καλύπτοντας έτσι υποσχέσεις σε ημέτερες εκλογικές περιφέρειες. Έτσι το μπαλάκι θα αργήσει να φανεί !

"Υπάρχουν ευθύνες που πρέπει να επιμεριστούν και να αποδοθούν με μέτρο την σύγκριση υπεσχημένων και πεπραγμένων. Στη διάρκεια της κυβερνητικής μου θητείας εξασφαλίστηκαν χρηματοδοτήσεις για έργα μήκους 120 χιλιομέτρων περίπου του εθνικού οδικού δικτύου και των βασικών συνδετήριων του εντός Νομού (Μελίσσι-Μαυροβούνι, Μαυροβούνι-Αριδαία, Παράκαμψη Έδεσσας, παράκαμψη Πελλαίας Χώρας, Φούστανη Αρχάγγελος, Αριδαία-Λουτράκι, Μενηίδα-Κύρρος, Γιαννιτσά- Αλεξάνδρεια κ.α.).  ... συμφωνούμε απόλυτα στην διεύρυνση του δικτύου προς Αριδαία-Εξαπλάτανο όπως και για Αγ.Αθανάσιο, Τρία Ελατα, Παίκο κλπ. Αλλά η ιεραρχία είναι η διάσχιση του Ν.Πέλλας άλλως για πολλά χρόνια ακόμα θα βλέπουμε κουτσουλιές! (Ωστόσο ο Γιώργος ο μπαλαδόρος αναγνωρίζει την ύπαρξη ευθυνών κάτι που τα βάζουμε + στο βιογραφικό του για την ΕΟ Θεσσαλονίκης - Εδεσσας - Φλώρινας/Κοζάνης)

Από το http://www.paschalg.gr/content/109/

Αλλά αυτό το ρημάδι το μπαλάκι της ΕΟ Έδεσσας -Θεσσαλονίκης, δεν το βλέπω, δεν το βλέπω  ... (Συνεχίζεται)

 

Νοε 2005

 

... και τελικά που παίζεται το παιχνίδι

Απίστευτες ιστορίες. Σαν "χιτσκοκ-ικές" μορφές απο ταινίες του γνωστού σκηνοθέτη αναδύονται ... οι δράστες, πρώην δημόσια πρόσωπα, του παρελθόντος χωρίς να προσθέτουν τίποτε μέσω της γνωστής αφαιρετικής μεθόδου. Κάποτε μου είπαν ότι κρίνεσαι εκ του αποτελέσματος. Οποίος μιλάει χωρίς αποτέλεσμα ας λέει την γνώμη του αλλά να ξέρει ότι βρίσκεται εκ των πραγμάτων στην γωνία.

Εξακολουθώ να ψάχνω που είναι το μπαλάκι διότι τα πράγματα τείνουν γίνουν ... εξαιρετικά αισιόδοξα για τους κατοίκους της ... Χαλκίδας. Σε μόλις 2,5 χρόνια θα είναι έτοιμη η ΕΟ Αθήνας-Χαλκίδας η οποία θα κοστίσει ουκ ολίγα χρήματα και μάλιστα χρηματοδοτούμενη από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.  Αυτά δήλωσε περήφανα εκπρόσωπος της κυβέρνησης υπονοώντας σαφώς ότι ... η Χαλκίδα είναι η περιφέρεια. Εξού και ο όρος ... Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ. Βέβαια η Έδεσσα δεν είναι Χαλκίδα ούτε η Θεσσαλονίκη, Αθήνα. Επιεικώς απαράδεκτο το σλόγκαν, σιγά μην χολοσκάσουν για 150.000 ψήφους. Αναμονή λοιπόν και θα δούμε ή μάλλον θα καταγράφουμε ... με ποια ιεραρχία (υπάρχει άραγε γραμμένη(!) κάπου και που) και πως δουλεύει το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Σε δημοσίευμα γνωστής "πορτοκαλί" εφημερίδας ο γνωστός εκ Θεσσαλίας υπουργός μοιράζει αφειδώς χρήματα σε ... μελέτες. Για να είμαστε λέει έτοιμοι στο Δ' Κοινοτικό Πλαίσιο να "απορροφήσωμε" ... να απορροφηθώμεν τώρα στο Γ' Κοινοτικό. Αλλά εμείς έτσι όπως είμαστε "απορροφημένοι" είναι πιθανό η Ελλάδα να αρχίσει να πληρώνει στις νέες χώρες της ΕΕ μιας και Κοινοτικό Πλαίσιο θα σημαίνει ΔΙΝΩ και όχι ΠΑΙΡΝΩ (βλέπε βαλκάνιους γείτονες) και τότε ζήσε Μάη μου ... και για τα προγράμματα Δημοσίων Επενδύσεων και για τα Αναπτυξιακά Προγράμματα.

Αλλά αυτό το ρημάδι το μπαλάκι της ΕΟ Έδεσσας -Θεσσαλονίκης, δεν το βλέπω, δεν το βλέπω  ... (Συνεχίζεται)

 

Ιουν 2005

 

... ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Πού είναι το μπαλάκι για να αρχίσει το παιχνίδι; Τελικά δεν ιδρώνει κανενός το αυτί. Τι κι αν οι πολίτες βασανίζονται σε κάθε συζήτηση να βρουν λύση, τι και αν φτιάχνουν (δημοκρατικά) ομάδες πολιτών, τι κι αν υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις με συγκεκριμένες απόψεις.

Οι όροι του παιχνιδιού άλλαξαν πλέον. Τώρα όλοι ψάχνουν το μπαλάκι, οι τωρινοί λένε ότι το 'χαν οι προηγούμενοι αλλά οι προηγούμενοι λένε ότι "τα 'δώσαμε όλα στην Ολυμπιάδα" αλλά οι τωρινοί λένε ότι η ώρα της περιφέρειας περνούσε από την EXPO που οι προηγούμενοι ήθελαν να στηρίξουν αλλά οι τωρινοί είπαν ότι η όλη ιστορία ήταν σε πήλινα πόδια και ότι οι προηγούμενοι ξεπέρασαν το αρχικό κόστος της Γέφυρας του Ρίου αλλά οι τωρινοί πρέπει να πληρώσουν δανειζόμενοι από τους βόρειους και επενδύοντας ... και φτού και απ' την αρχή ... σε έργα που αφειδώς κατασκευάζονται  στην Νότια, Δυτική και εν γένει κάτω από τον "εν Πηνειό" μεσημβρινό παράλληλο. (Πραγματικά δεν ξέρω πόσες φορές έχει ασφαλτοστρωθεί ο άξονας Αθήνα -Τρίπολη, αλλά κάθε φορά κατάμαυρη άσφαλτο, με εξαιρετικής ποιότητας ανακλαστικές διαγραμμίσεις, βλέπω).

Αυτοί εκεί, το γουδί το γουδοχέρι ... ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΣΕ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ μας λένε, ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΣΑΣ συνεχίζουν, ΕΜΕΙΣ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΟΛΑ ΜΗΝ ΣΤΕΝΟΧΩΡΙΕΣΤΕ (sic). Να πιστεύετε στο Θεό και ανήμερα του Αγίου Βαρθολομαίου όλα θα φτιάξουν και όλα θα γίνουν ... καθησυχάζουν περιχαρείς (συνεχώς) οι αρμόδιοι.

Αντιλαμβανόμαστε όλοι τι κρύβεται πίσω από τις θεϊκές εκκλήσεις. Εδώ είχαμε κοτζαμάν υπουργό-Θεό (τώρα έγινε αγγελούδι) και δεν είδαμε φώς, τώρα που λάμπουμε δια της απουσίας μας από τους κυβερνητικούς σχηματισμούς τι πρέπει να βλέπουμε ... αστέρια από τα συνεχή ραπίσματα ως τελωνιακοί καρπαζοεισπράκτορες. Τι να σου κάνουν και αυτοί οι Βουλευτές (μέχρι το τέλος της τετραετίας τα δικαστήρια θα τους έχουν αλλάξει όλους - που να προλάβουν να ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΝ) όλα τα θέματα που βλέπουμε στο κανάλι της βουλής (πολιτισμός !) είναι γενικού και ουχί τοπικού ενδιαφέροντος (αυτά καλύπτονται ταχυδρομικώς με ειδικές τροπολογίες, του ειδικού θέματος, της ειδικής περιπτώσεως, της εξειδικευμένης παραγράφου, του ιδιαιτέρου εδαφίου ... κλπ)

Δεν έχουν όμως καταλάβει ότι εμείς είμαστε εδώ και θα μείνουμε εδώ, ΓΙΑΤΙ ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ και αυτό δεν μπορεί να μας το απαγορεύσει κανείς αλλά ούτε και να μας απογοητεύσει σε βαθμό που να τον εγκαταλείψουμε με την ψυχή (είναι πολύ πιθανόν με το σώμα). Θα μου πείτε και οι επιδοτήσεις της ΕΕ τι κάνουν, αυτό δεν κάνουν.

Σιγή ιχθύος πάντως ... εκ μέρους των αρμοδίων για το πού είναι το μπαλάκι.

Σιγή ελέους ... όχι σίγουρα εκ μέρους μας για το ποιος θα ρίψει την πρώτη "λίθο". Μήπως το μπαλάκι αυτού του παιχνιδιού μπορεί να παρομοιαστεί με την μαύρη "λίθο" που έριξαν κάποιοι σε αυτήν την ... πανέμορφη κατά τα άλλα γωνιά της ελληνικής γής. Αν έχει γίνει αυτό ή πρόκειται περί μιας καλής σπαζοκεφαλιάς για το πού χάθηκε(βρίσκεται) η μπάλα  ή στο παιχνίδι θα σπάσουν κεφάλια.

Αναμένονται κινητοποιήσεις να είστε σίγουροι ... (Συνεχίζεται)

 

Ιαν 2005

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

Εν αρχήν ην το φώς. Η μάλλον τα "αστέρια" που είδε ο Χοίρος ο Πασοίφιλος στο μοιραίο εκείνο ατύχημα κατά τους αρχαίους χρόνους όταν διέτρεξε με τον κύριο του την αρχαία Εγνατία οδό απο το Δυρράχιο προκειμένου να συμμετάσχει σε μία προφανώς λαμπρή διονυσιακή εορτή. Το εν λόγω γουρουνάκι σίγουρα αποτέλεσε έναν καλό μεζέ προκειμένου να ενταφιασθεί, με τιμές, σε παρακείμενο νεκροταφείο της αρχαίας Έδεσσας. Η σημασιολογία εκείνου του γεγονότος σήμερα είναι τεράστια. Απο εκείνη την ημέρα ένα μπαλάκι πλανάται για το ποιός είναι υπεύθυνος για την λύση του προβλήματος του οδικού δικτύου του Ν.Πέλλας

Πόσες φορές, σε πόσα αναρίθμητα τραπέζια δεν έχουν δοθεί μάταιες υποσχέσεις περί του ιδίου θέματος; Όλες όμως έχουν ενταφιαστεί μεθοδικά και μάλιστα πίσω από γιορτές και πανηγύρια. Από τους ενταφιασμούς αυτούς όμως αναδεικνύεται σταδιακά ένα σημαντικό και διαρκές έγκλημα. Η σαφής θέση για μόνιμο, διαρκή και άνευ όρων αποκλεισμό της περιοχής.

Εν πάσει περιπτώσει αυτό που η κατάφερε η Αρχαία Εγνατία, να ενώσει δηλαδή ανατολή και δύση  και συντηρήθηκε απο τους Σλάβους και τους Οθωμανούς στα χρόνια του Βυζαντίου και αλλά και τους πολίτες ευνομούμενους και μη της Οθωμανικής αυτοκρατορίας ήρθε να καταστραφεί εδώ και 100 χρόνια περίπου. Το μπαλάκι για την συντήρηση, κατασκευή και εύρυθμη λειτουργία πήγαινε απο τον έναν στον άλλο στις διάφορες φάσεις της ιστορίας    

Το ταξίδι απο την Θεσσαλονίκη γινόταν μέσω της Πέλλας, "την μεγίστην εν τη Μακεδονία πόλεων" και κατευθυνόταν προς την πόλη των Αιγών την πρώτη πρωτεύουσα του Μακεδονικού Κράτους (Αρχαία Έδεσσα). 

Στους ρωμαϊκούς χρόνους η κατάσταση σε σημαντικό βαθμό βελτιώθηκε μιάς και η Εγνατία Οδός αποτελούσε το κύριο στρατιωτικό δρόμο μεταξύ Κωσταντινούπολης και Δυρραχίου μέσω Θεσσαλονίκης και Έδεσσας. Αυτή είναι η πραγματική Εγνατία Οδός.

Το ταξίδι για την Θεσσαλονίκη διαρκούσε περίπου 18 ώρες με καλές καιρικές συνθήκες. Βάλτοι, ποτάμια, ρυάκια ανάμεσα σε βουνά δίπλα σε ζωντανά χωριά και μικρές πόλεις ήταν οι εικόνες που έβλεπε ο ταξιδιώτης.

Με την απελευθέρωση (1912) και την εγκατάσταση συνόρων τύπου Βερολίνου ή καλύτερα Λευκωσίας οι άλλοτε εμπορικοί δρόμοι κλείνουν και το μπαλάκι πέφτει αποκλειστικά στα χέρια της φτωχής και ταπεινής Ελληνικής Πολιτείας που στόχο είχε την περίοδο εκείνη περισσότερο τις εισπράξεις "εκ των Νέων Χωρών" παρά στις αποδόσεις.

Ο δρόμος δεν διέφερε και πολύ από την κατάσταση που τον συντηρούσε το Ελληνικό κράτος μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '70. Βόλευε βλέπετε η απομόνωση των ανθρώπων όπου το αρχαίο ρητό "διαίρει και βασίλευε" απλά βασίλευε. Η χάραξη βέβαια μέχρι και σήμερα παραμένει σε πολλά σημεία στα χνάρια της Εγνατίας Οδού η οποία αποτελούσε στρατιωτικό δρόμο και σε πολλά σημεία υπήρχαν χάνια και πανδοχεία προκειμένου ο τότε ταξιδιώτης να μένει την νύχτα και να προφυλάσσεται από τους κινδύνους.

Μιλώντας βέβαια για κινδύνους δεν συζητάμε για τους κινδύνους που περνά όποιος ατυχής κάτοικος του Ν.Πέλλας ή ταξιδιώτης οδεύσει προς Θεσσαλονίκη με το αυτοκίνητό του. Αλλά οι κίνδυνοι δεν βρίσκονται μόνο εκεί βρίσκονται και στα σχέδια μυαλωμένων ανθρώπων ...

Οι σημερινοί μελετητές αποφάσισαν να στρέψουν την σύγχρονη Εγνατία Οδό προς την Ηγουμενίτσα (ξέρουμε καλά την θεωρία περί Δυρραχίου/Αλβανίας και πιθανής αποκοπής) αποκόπτοντας ουσιαστικά ένα μεγάλο τμήμα και στρέφοντας το εντός των ελληνικών συνόρων. Ετσι το μπαλάκι της σύνδεσης τριών νομών στην μεθόριο ζώνη, με την μέθοδο που παίζεται το σκουός, πάει και έρχεται με έναν παίκτη. Το φτωχό και ταπεινό Ελληνικό Δημόσιο.

  Ταυτόχρονα υποκλινόμενοι οθωμανικά στις επιταγές των ευρωπαίων χρηματοδοτών (ΕΕ) απέκλεισαν τις κρίσιμες αγροτικές ζώνες απο διαδρόμους επικοινωνίας που τόσο αναγκαίοι είναι για την άμεση, γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση των ευπαθών αγροτικών κυρίως προϊόντων. Απέκλεισαν επίσης και την Θεσσαλονίκη απο τον ζωτικό της χώρο με την μη λειτουργία διαδρόμων προς την ΠΓΔημοκρατία της Μακεδονίας και την Αλβανία (Βασικοί Πελάτες) εκριζώνοντας ουσιαστικά τις όποιες ελπίδες για τον μητροπολιτικό ρόλο της σημαντικότερης πόλης στην Β.Ελλάδα σήμερα για το άνοιγμα στα Βαλκάνια(;).

Εξάλλου τα ευρωπαϊκά δίκτυα στήνονται μάλλον για να καλύπτουν τις ανάγκες εισαγωγής προϊόντων άρα και κατανάλωσης και όχι εξαγωγής άρα και παραγωγής.

 Δεν είναι καθόλου τυχαίο που ο Ν.Πέλλας δεν διαθέτει καμία κάθετη στην Εγνατία Οδό. Οπως επίσης δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η Εθνική Οδός Θεσσαλονίκη, Έδεσσα, Φλώρινα (Ε86) είναι το χειρότερο συνολικά  "εθνικό" δίκτυο παρά το ότι υπάρχουν επαρχιακοί δρόμοι σε πολύ καλύτερη μοίρα (πχ Μαυροβούνι - Αριδαία).

Στις αρχές της δεκαετίας του '90 ο Ν.Πέλλας διεκδίκησε μέσα απο το πρόγραμμα INTERREG ένα συνολικό κονδύλι ύψους 10δις δραχμών, απαραίτητο για την ολοκλήρωση των υποδομών του. Το κονδύλι αυτό δεν εγκρίθηκε ποτέ με το αιτιολογικό ότι ο Ν.Πέλλας δεν συνόρευε με ξένο κράτος. Σημειώνουμε  ότι εκείνη την εποχή λόγω της αλήστου μνήμης εθνική υστερία, δεν είχε αναγνωρισθεί το γειτονικό κράτος απο την ελληνική πολιτεία και έτσι αν και γεωγραφικά ο Ν.Πέλλας βρίσκεται στα σύνορα, γεωπολιτικά δεν συνόρευε με κανένα κράτος.

 Παρ' αυτά ο Ν.Χανίων κάλυψε το αντίστοιχο κονδύλι με το αιτιολογικό ότι συνορεύει με τις Η,Π,Α (Ξέρετε η βάση της Σού-δας είναι Αμ-ερικανικό Εδαφος). Ετσι όλοι οι γύρω νομοί στην Κ.Μακεδονία έχουν αναπτύξει τα δίκτυά τους και ο Ν.Πέλλας σε κατάσταση ... του Ελέους, το έλεος ...

Μία απλή ματιά στην πάντα ευνομούμενη, παραδόξως, περιφέρεια των Σερρών αρκεί για να πειστεί κανείς. Μπράβο τους όμως ... πάντα μέσα με όλους τους καιρούς.

Δεν είναι σίγουρα τυχαίο ότι η πολυπόθητη προς Βοράν έξοδος που θα έβγαζε μια ολόκληρη επαρχία απο το καβούκι της - μέσω Αριδαίας προς την Π.Γ .Δημοκρατία της Μακεδονίας, ούτε κάν έχει συζητηθεί στο "εσωστρεφές" "δια την περίπτωσην" Υπουργείο Εξωτερικών. Ο Νομός Έβρου διαθέτει τρείς εισόδους αλλά εκεί οι πολίτες δεν βρίσκονται σε διαρκή καραντίνα.

Μήπως όμως φταίμε και εμείς και όχι όλοι οι άλλοι. Για να δούμε. 

Κάποια στιγμή ακούσαμε και το εξής. Ότι ο πρώτος αιρετός νομάρχης της Πέλλας συμφώνησε  για όλο τον Νομό νέα χάραξη σε έως 25 χρόνια από Χαλκηδόνα, Έδεσσα, Περαία παρά διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού και δύο κάθετοι στην Εγνατία Οδό. Εάν πραγματικά συμβαίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να περιμένουμε άλλα 15 χρόνια (2019) για να μπούμε στην ουρά. Αυτό βέβαια μόνο ο ίδιος ο νομάρχης θα μπορούσε να πιστοποιήσει και ουδείς, εξ όσων γνωρίζουμε, άλλος. Εκτός βέβαια και εάν περιμένουμε μέχρι το 2019.

Μήπως δεν είμαστε περήφανοι για τον τόπο μας και την καταγωγή μας, μήπως φταίνε τα γονίδιά μας μήπως, μήπως... ;

Το γνωστό λοιπόν σε όλους μας μπαλάκι έχει καταφθάσει και θα παρακολουθήσουμε ένα ενδιαφέρον παιχνίδι ...

Η συνέχεια αναμένεται άκρως ενδιαφέρουσα  ... 

(Για την συγγραφή Κυριακού Ευάγγελος)

 Οποιος έχει γνώση του θέματος με στοιχεία ας επικοινωνήσει στο e-mail news@edessacity.gr

 

  (Απο έντυπο της Ομάδας Πρωτοβουλίας Πολιτών. Ακολουθούν υπογραφές εκατοντάδων πολιτών του Ν.Πέλλας :)

Ομάδα Πρωτοβουλίας Πολιτών: ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΩΡΑ!

Όσο κι αν ορισμένοι το λησμονούν, εμείς οι κάτοικοι του Ν. Πέλλας είμαστε πολίτες. Ξέρουμε ότι ζούμε στον Νομό με το χειρότερο οδικό δίκτυο στη Βόρεια Ελλάδα. Και δεν δίνουμε άλλη παράταση στην ανοχή μας. Δεν καταδεχόμαστε να γκρινιάζουμε από τον καναπέ μας. Δεν ξοδεύουμε άλλο την αγανάκτησή μας στα πηγαδάκια και στις παρέες μας. Αφήνουμε τα ΛΟΓΙΑ, τις υποσχέσεις, τις αναβολές και τις . αλλεπάλληλες δημοπρατήσεις για άλλους και αναλαμβάνουμε εμείς την ΠΡΑΞΗ. ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ: § ΓΙΑΤΙ σε κάθε ταξίδι μας στην υποτιθέμενη Εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Άρνισσας θέτουμε σε κίνδυνο τη ζωή μας: (1037 θανατηφόρα ατυχήματα στη δεκαετία 1994 -2004, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας Έδεσσας). § ΓΙΑΤΙ το κυκλοφοριακό στο κέντρο της πρωτεύουσας του Νομού, και μόνο αυτό, την κάνει να θυμίζει μεγαλούπολη. § ΓΙΑΤΙ οι ρύποι από τα βαριά οχήματα που διασχίζουν το κέντρο της Έδεσσας βαραίνουν την ατμόσφαιρα της πόλης και απειλούν την υγεία των κατοίκων της. § ΓΙΑΤΙ δεν θέλουμε να φανταστούμε τι θα συμβεί αν χαλάσουν τα φρένα μιας νταλίκας στο κέντρο της πόλης. § ΓΙΑΤΙ δυστυχώς το όνειρο της Δημοτικής αρχής για μια Έδεσσα - οικολογική πόλη, με τις συνθήκες αυτές, κινδυνεύει να μείνει όνειρο. § ΓΙΑΤΙ η απομόνωσή μας έχει καταντήσει τραγική και μοναδική: είμαστε ο μοναδικός Νομός χωρίς διέξοδο στην Εγνατία. § ΓΙΑΤΙ η προοπτική της ανάπτυξης του Νομού μας ακούγεται ως ενοχλητική ειρωνεία όταν το οδικό του δίκτυο ταλαιπωρεί και προβληματίζει πρώτα πρώτα εμάς τους κατοίκους του. Πόσο μάλλον τους επίδοξους επενδυτές ή τουρίστες! ΖΗΤΟΥΜΕ: · Αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης- Άρνισσας · Ολοκλήρωση του νέου τμήματος της Εθνικής οδού Θεσσαλονίκης- Έδεσσας (τμήμα: Γιαννιτσά -Χαλκηδόνα) με νέες προδιαγραφές · Aύξηση των δρομολογίων του σιδηροδρόμου και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου · Σύνδεση με την Εγνατία οδό · Ολοκλήρωση της Νότιας παράκαμψης της Έδεσσας και της Πελλαίας χώρας · Έξοδο στον Βορρά ΠΡΟΧΩΡΟΥΜΕ Σε δυναμικές ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ για τη διεκδίκηση των αιτημάτων μας § ΕΠΕΙΔΗ η ΠΟΛΙΤΕΙΑ δεν θα ασχοληθεί με τον τόπο μας αν δεν ασχοληθούμε πρώτα εμείς οι ΠΟΛΙΤΕΣ. § ΕΠΕΙΔΗ η αδράνεια και η ολιγωρία χρόνων μας άφησε ΣΤΑΣΙΜΟΥΣ και μας πηγαίνει ολοταχώς ΠΙΣΩ . § ΕΠΕΙΔΗ πιστεύουμε ότι ήρθε ή ώρα οι ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ του Νομού μας να σταθούν δίπλα στους ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ και μαζί τους να διεκδικήσουν.

Η Ομάδα Πρωτοβουλίας Πολιτών καλεί όλους του πολίτες του Νομού Πέλλας να υπογράψουν το παραπάνω κείμενο και να στηρίξουν την όλη προσπάθεια συμμετέχοντας στις συσκέψεις της, όπως επίσης και στις κινητοποιήσεις που θα επακολουθήσουν. Πληροφορούμε επίσης τους συμπολίτες μας ότι η Ομάδα Πρωτοβουλίας θα παρέμβει στη σύσκεψη του Περιφερειακού Συμβουλίου που θα γίνει στις 9 Φεβρουαρίου 2005, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Νομαρχίας και θα επιδώσει το παραπάνω κείμενο με τις υπογραφές που θα συγκεντρωθούν. Οι υπογραφές σας θα δηλώσουν την απαίτησή σας στο αυτονόητο δικαίωμα για ποιότητα ζωής. Το πώς θα δράσουμε στη συνέχεια θα εξαρτηθεί από τις εξελίξεις πάνω στο θέμα του οδικού δικτύου και, φυσικά, από τη δική σας συμμετοχή. Επειδή η συμμετοχή στη διεκδίκηση των δικαιωμάτων είναι ανάγκη και χρέος, μπορείτε να επικοινωνήσετε στα τηλέφωνα: 6977319455 6974079917 6977272259 e-mail: odiko@in.gr

   

ΣΤΙΣ     ΓΩΝΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
e-dessa society - Θέματα που απασχολούν την κοινωνία της πόλης 
Στο www.edessacity.gr Copyright (c) 2003-2005 ΔΕΚΕ\EDP-MIS. All rights reserved.
Για την έκδοση συνεργάστηκαν(-ζονται) οι :
Κυριακού Ευάγγελος, Σαρηγκιόλης Θεόδωρος, Τεντζέρη Μαρία, Δέλλιου Κατερίνα, Βάλτσης Δημήτρης
Περιέχονται άρθρα απο : (1) Ομάδα Πρωτοβουλίας Πολιτών